Alsidig personlig udvikling
Mælkebøttens arbejde med pædagogisk læreplan for:
Alsidig personlig udvikling
Indhold (hvad skal børnene lære og hvilket indhold skal der være i læringen?) |
Vores definition af personlig alsidige kompetencer:
Vi forstår barnets alsidige personlige udvikling som værende den måde, barnets personlige kompetencer udvikles i samspil med omverden. Som ansat i Mælkebøtten er vi ansvarlige for dette samspil, således at barnets selvværd, selvstændighed, selvtillid og selvhjulpenhed styrkes. Derfor arbejder vi, i gennem hele barnets børnehavetid, målrettet med at udvikle barnets personlige egenskaber gennem gode og alsidige oplevelser
|
Mål (hvilke mål opstilles for læringen?) |
At barnet øver sig i at:
|
Tegn (Hvordan kan læringen iagttages?) |
At barnet viser, at det selv:
|
Rammefaktorer (Hvilke konkrete muligheder er der tilstede, som kan anvendes i læringen?) |
|
Børn og personalets forudsætninger (Hvilke forudsætninger er der for læringen?) |
|
Arbejdsformer og læringsrum (hvilke metoder og arbejdsformer anvendes i læringen?) |
Personale:
Børn:
Forældre:
|
Evaluering
|
Vi evaluerer 2 gange årligt på vores personalemøder |
Dokumentation |
Vi dokumenterer via tavler, LP/handleplaner, Tv-skærm og diverse projekter. |